Succesul campaniilor google adwords nu depinde doar de un singur factor, este este suma tuturor testelor si trucurilor pe care le-am aplicat pentru a ajunge mai rapid la potentialii clienti care isi doresc sa cumpere produse si servicii. O cale mai rapida de a avea promovarea online eficienta nu exista, trebuie parcursi toti pasii pe care ii presupun aceste campanii google adwords. Sunt totusi cateva trucuri, daca le putem numi asa, care ne vor aduse mai aproape de rezultatele dorite pe termen mediu si lung.

Datele sunt foarte importante in setarea unor campanii google adwords. In functie de ele luam decizii legate de buget, de targetare, de cuvinte cheie, stim cat de ampla poate fi campania derulata. Tracking-ul UTM este o parte esentiala pentru campanii google ads care nu vor avea nevoie de interventia permanenta a expertilor din agentiile de marketing online care se ocupa de ele. Codurile UTM permit tracking-ul sau monitorizarea tuturor „hit-urilor” pe URL sau pe landing page-uri ca sa nu avem in Analytics doar referinte legate de cautarile platite si atat. Cu alte cuvinte vom putea privi date mai detaliate si mai clare cu aceste coduri UTM implementate. Monitorizarea e posibila de la cuvinte cheie pana la campanii si eficienta lor in perioada x. Stim foarte usor ce campanii google si ce tip de publicitate adwords a mers, care campanii au fost bine primite si care tip de clienti au venit mai des pe site-urile respective.

Alt truc interesant pe care specialisti google adwords de la agentii il pot pune in aplicare este unul care are legatura cu offline call tracking. Sa spunem ca avem asa numitele conversi din telefoane care apar in offline, cum monitorizam offline-ul? Ca sa stim exact de unde au venit si cat de importante au fost pentru campania noastra ne putem indrepta spre optiunea Dimensions din AdWords sau Ads si spre pagina Call Details. Datele de acolo nu sunt foarte relevante, dar se pot completa cu aplicatii de tracking pentru apeluri.

Setarea de publicuri tinta personalizate pentru remarketing poate fi trucul care te va aduce mai aproape de succes. Cei care cunosc deja serviciile google ads stiu cat de important este remarketingul pentru orice fel de campanie PPC. Ai deja clienti care au mai interactionat cu brandul si care vor sa cumpere, care si-au amintit de brandul respectiv atunci cand au avut nevoie de ceva anume. Clientii sunt deja pregatiti sa cumpere, stiu ce vor, nu trebuie decat sa le oferi suficiente motive sa cumpere cand vrei tu. Audientele personalizate se configureaza foarte usor din AdWords, se pot face liste separate si se poate testa campania inainte de a fi initiata, se pot alege cuvintele cheie relevante doar pentru un anumit public care se potriveste cu nisa in care se afla.

Putem optimiza pretul pentru setarea de campanii google adwords si daca se vor alege grupuri de reclame bazate pe cuvinte cheie singulare. Desi la inceput ni se vor parea asemanatoare, cuvintele cheie sunt diferentiate in functie de variatiunile lor agreate de AdWords, vom avea cuvinte exacte, cuvinte similare, usor schimbate, dar cu radacina comuna, cuvinte modificate. Decat sa avem cuvinte cheie multe cu relevanta mica pentru campania noastra mai bine grupuri de reclame axate pe un singur cuvant cheie si variatiuni mici ale acestuia.