Azi este ziua internationala a sanatatii. Cu totii ne dorim sa nu ajungem in nicio unitate medicala, dar inevitabilul apare cand nu te astepti. Acum o sa las toate scenariile negative la o parte, cu incidente care strica sistemul de rezervari hoteluri si pensiuni perfect si voi intra intr-o bula unde totul e ca intr-un vis.
Pe vremea cand terminam liceul, imi placea cum suna Managementul turismului, imi imaginam cum inveti sa conduci o unitate turistica, cum sa te ocupi de clienti, sa fii atent la ce vor, sa le faci mici surprize ca sa se intoarca la tine. Totul se petrecea in jurul clientilor, dar nu imi puneam intrebarea: cum ii atragi? Aici era un mister.
Se spune ca un om informat este un om puternic. Plecand de la aceasta idee, am zis sa vad si eu ce cursuri fac cei de la aceasta facultate. Cand am vazut eu : Fundamentele economice ale investițiilor, Cercetari de piață şi managementul relaţiilor cu clienţii, Geografia și managementul destinației turistice, mi-am indreptat atentia catre altceva. Poate ca azi as spune ca trebuia sa ma arunc cu capul inainte, dar faptul ca am vazut acele denumiri, fara nicio explicatie, m-au bulversat. Unde mai este atentia catre cel care iti trece pragul cand tu trebuie sa te ocupi de atatea altele?
Astazi exista Platforma HotelRunner care te ajuta sa iti cresti gradul de ocupare si veniturile, practic face tot ceea ce nu voiai tu sa faci, la care nici nu voiai sa te gandesti. Cat poate sa fie asta de fain? In ultimul timp se vorbeste de inteligenta artificiala, in linii mari si cu o privire plastica aceasta platforma poate fi asimilata cu aceasta denumire. Acest business to business se ocupa de management hoteluri pensiuni, luandu-ti din grija mai multe sarcini. Principala problema ar fi gradul de ocupare al unitatii hoteliere, sa nu se suprapuna rezervarilor, sa ai o privire in asamblul lor indiferent daca omul isi face rezervare direct la tine pe site, printr-o agentie sau prin booking, de exemplu. Pentru o afacere care principala sursa de venit sunt clientii, un client nemultumit, din indiferent ce motiv, va atrage dupa el si alti posibili clienti.
Pentru ca am mentionat ca azi este ziua internationala a sanatatii, vreau sa fac o paralela intre sanatate si turism. In sanatate, CAS-ul, impune spitalelor sa aiba un anumit numar de pacienti ca sa le dea banii pe luna respectiva. Lucru de neinteles cand esti in postura de pacient, dar ca angajat lucrurile sunt in alta lumina. In turism nu iti impune nimeni nu numar de clienti, dar e necesar ca acel hotel sau acea pensiune sa aiba un anumit procent/ luna de ocupare pentru a avea profit. Aici intervine HotelRunner si sabileste ordinea de care ai nevoie.
Increderea se castiga greu si se pierde repede, asa ca trebuie sa fii atent la fiecare client in parte. Acest lucru poate sa fie greu la un moment si a gresi este omeneste, dar nu mai bine ne luam o masura de siguranta ca acest lucru sa nu se intample? De o afacere trebuie sa ai grija ca de un copil. Cand e noua afacerea, apar mai multe situatii, nu stii cu ce sa te confrunti, dar cu grija totul se rezolva. La pachet vine si stresul cu durerile de cap ( la propriu cat si la figurat ). Cu cat timpul trece si afacerea devine cunoascuta, cu atat probleme se raresc, dar o lege nescrisa spune ca trebuie sa fii atent mereu la tot ce cunosti ca altfel problemele revin, negresit.
Avantajele acetei platforme nu va mai descuraja tinerii studenti de a-si urma firavul gand de a-si construi un viitor dintr-o placere. Consider ca trebuie sa iti placa ceea ce faci, sa socializezi cu placere cu oameni pe care nu i-ai mai vazut pana acum, sa le oferi cate o particica din tine, din timpul tau, toate acestea fiind ca piesele unui puzzle care se imbina perfect si complet. Acest B2B nu numai ca se incadreaza perfect in peisaj ci duce managementul turismului la un alt nivel.
Spargem monotonia cu Spring SuperBlog 2023 – competiția pentru bloggerii haioși!